Väntar du på en pappersfaktura från oss?

Person sitter med mobil i handen.

Kolla i Kivra – snart skickar vi digitalt till dig som är ansluten.

Från och med den 1 juni 2025 börjar Hudiksvalls kommun att skicka fakturor bland annat via den digitala brevlådan Kivra. Om du är ansluten dit kommer dina fakturor automatiskt att levereras digitalt. Du får alltså inte längre en pappersfaktura med posten.

Det gäller fakturor från exempelvis:

  • barnomsorg
  • äldreomsorg
  • plan- och bygglovskontoret.

Tekniska förvaltningen i Hudiksvalls kommun använder redan Kivra inom några områden.

Enklare och snällare mot miljön

Genom att ta emot dina fakturor i Kivra istället för på papper förenklas hanteringen. Samtidigt bidrar du till minskad miljöpåverkan.

Om du inte är ansluten till Kivra får du fortsatt din faktura på papper.
Du som redan har valt autogiro, e-postfaktura eller e-faktura påverkas inte av förändringen.

Har du frågor?

På din faktura hittar du kontaktuppgifter.

Mer om digital brevlåda

Information om hur den digitala tjänsten Kivra fungerar hittar du på deras webbplats:Kivra (kivra.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.