Denna nyhet är äldre än 12 månader och kan innehålla information som inte längre är aktuell.

Läs till lärare på distans – nyttja Cul

Lärare som hjälper en elev vid skolbänken

Vill du bo kvar på hemmaplan och samtidigt utbilda dig till ett yrke där du har stor chans att få jobb efter examen? Inga problem! Just nu kan du ansöka till lärarutbildningen på många universitet och högskolor – och väljer du att läsa på distans kan du nyttja Cul som din lokala studieplats.

Lärare är ett av Sveriges viktigaste jobb. Som lärare kan du göra skillnad och skapa möjligheter för barn och elever. Nu kan du söka till lärarutbildningen på många av landets högskolor och universitet. Väljer du att plugga på distans och behöver en plats där kan koncentrera dig på dina studier har du möjlighet att använda Cul som din studieplats på hemmaplan.

Hur kan jag nyttja Cul?

Du är alltid välkommen till Cul om du behöver en plats för att genomföra dina studier. Oavsett vilken högskola och universitet du läser mot. Läser du på distans erbjuder vi på Cul:

• en plats för dig att plugga enskilt eller tillsammans med andra studenter.
  • den teknik du behöver för att kunna följa föreläsningar och delta i seminarier från högskolor och universitet
  • möjlighet att skriva dina tentor från din högskola eller universitet i Hudiksvall
  • personal som kan hjälpa dig att komma i gång

Läs mer om hur du kan nyttja Cul:

För dig som studerar på Cul

Ansökan senast 19 april

Ansökan till högskole- och universitetsutbildningar gör du via antagning.se senast 19 april 2022. Mer information om de olika lärarutbildningarna hittar du på respektive högskolas och universitets webbplats. Där ser du också om de erbjuder utbildningen via distans.

antagning.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Jobba i våra skolor efter examen

Lärare är ett av de yrken som vi har stort behov av i Hudiksvalls kommun. Det gör att du har stor chans att få jobb på hemmaplan efter examen.

Jobba som lärare i Hudiksvalls kommun