Kom igång med den digitala tjänsten Aider

Från och med redovisningsåret 2025 erbjuds du som ställföreträdare med uppdrag i Hudiksvalls kommun att kostnadsfritt använda Aider för digital redovisning och rapportering.
Under 2025 står överförmyndarnämnden för kostnaden. Hur det blir därefter är inte klart än. Här är några fördelar med tjänsten:
- Du slipper skriva in alla transaktioner för hand. Genom Aiders bankkoppling importerar du alla transaktioner du behöver redovisa och får hjälp att bokföra dem på ett enkelt och strukturerat sätt.
- Du kan jobba när och var du vill. Mac eller PC, ”platta” eller mobil? Du väljer och kan sköta ditt uppdrag när och var du vill.
- Du har tillgång till daglig support. Ett inbyggt Hjälpcenter och tillgång till daglig support via chatt ingår. Du har även fri tillgång till digitala utbildningar via nätet som genomförs flera gånger i veckan.
- Du får en redovisning som stämmer. Det som ändå uppskattas mest är att den ekonomiska redovisningen tar minimalt med tid, går snabbt att sammanställa, skicka in digitalt och signera med BankID.
Registrera dig och delta i utbildning
Du behöver inte invänta årsskiftet utan är redan nu välkommen att registrera dig som användare. Gå in på Aiders webbplats och klicka på ”Kom igång gratis” för att registrera dig.Aider (aider.nu) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Leverantören hjälper dig igång och erbjuder utbildningstillfällen varje vecka. Dessa tillfällen finns på Aiders webbplats:Utbildningar i Aider 2024 (aider.nu) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Därutöver erbjuds fyra extrainsatta utbildningstillfällen under december månad:
- Måndag den 9/12, 14.00–15.00 och 19.00–20.00
- Onsdag den 11/12, 14.00–15.00 och 19.00–20.00
Anmäl dig genom att skicka ett mejl till info@aider.nu
Ange vilken dag och tid som passar just dig. Leverantören bekräftar din anmälan med en länk till utbildningen, som genomförs digitalt via Google Meet. Välkommen!