Upphandling och inköp
Vill du göra affärer med oss? Kommunen vill gärna göra affärer med lokala företag. Upphandling regleras av Lagen om offentlig upphandling, LOU och de flesta av våra inköp sker på ramavtal via offentlig upphandling, i samarbete med andra kommuner i Hälsingland.
Hur deltar jag i kommunens upphandlingar?
Kommunen arbetar aktivt med att underlätta för lokala företag att delta i våra upphandlingar. I våra upphandlingar ringar vi in bästa möjliga sätt att främja miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbara affärer. Vi vill även lyfta fram krav som främjar tillväxt och utveckla innovativa upphandlingar med inriktning på lokal produktion.
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta vår inköpssamordnare, eller delta i olika näringslivsträffar med inriktning på upphandling. Läs mer om hur du gör för att delta i våra upphandlingar:
Att delta i kommunens upphandlingar
Vilka upphandlingar är aktuella just nu?
Kommunerna i Hälsingland samverkar kring upphandling och inköp - därför visas upphandlingar för samtliga hälsingekommuner (Bollnäs, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ovanåker och Söderhamn). Ta del av aktuella upphandlingar:
Hur begär jag ut handlingar från avslutade upphandlingar?
Upphandlingar som är avslutade finns i vår annonsportal Kommers Annons. De dokument som publiceras är ”Tilldelningsbesked” och ”Kvalificering och utvärdering”.
Annonsportalen (kommersannons.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
För att kunna logga in måste du först skapa ett konto.
Skapa ett konto (kommersannons.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Hur kan jag få tillgång till andra dokument i en avslutad upphandling?
Vänd dig till vår Inköpssamordnare.