Boka badhus
Vill du hyra något av våra badhus? Du som privatperson eller som företag kan hyra anläggningen och få hela badet för dig själv när badet är stängt. Till exempel för kalas, friskvård, trivselaktiviteter eller bara för att umgås med familj och vänner.
När du bokar något av våra badhus, Delsbo simhall, Hudiksvall bad & relax och Iggesunds badhus, får du tillgång till hela anläggningen, inklusive leksaker, bubbelpool och bastu. Vill du höja stämningen ytterligare med lite musik? Inga problem – det går bra att ta med egen högtalare.
Du ansöker via vårt bokningsschema där du ser vilka tider som finns lediga. Klicka på en ledig tid och fyll i formuläret.
Boka bastukvällar
På Hudik bad & relax kan du boka bastukväll. Under våra bastukvällar gör vi tre olika bastusittningar. Mellan sittningarna finns tillfälle att njuta i vår relax, bada och fylla på med dryck, frukt.
Läs mer om bastukvällar och hur du bokar
Boka barnkalas på badhusen
Att fylla år är något alldeles speciellt, så varför inte göra det till en minnesvärd upplevelse? Låt barnen fira på bästa sätt med ett plaskande och fartfyllt kalas på badhuset.
Vad kostar det?
Det är olika priser för föreningar, privatpersoner och företag. Priset beror också på hur stor lokalen är och vilken utrustning som finns.
Får jag ta med egen mat och dryck?
Ja du får ta med egen mat och dryck. Men tänk på att det inte är tillåtet att;
- dricka alkohol, ta droger eller röka i badhusen
- ta med glasföremål till våra lokaler.
- ta med nötter eller andra allergiframkallande ämnen till våra badhus
Vilken utrustning finns?
Olika lokaler har olika utrustning och passar för olika verksamheter. Du väljer vilken lokal du vill se utrustning för i rullistan.
Läs mer om vilken utrustning som finns Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Var hämtar jag nyckeln?
Nyckel, kort eller tagg till badhusen hämtas på det badhus du bokat. Vad som gäller för varje badhus framgår av bokningsbekräftelsen.
Nycklar kan hämtas två till fem vardagar innan bokningstillfället och ska lämnas tillbaka så fort bokningen är slut, senast inom en vecka. Kort och taggar spärras automatiskt när bokningen är slut. Ej återlämnad eller borttappad nyckel faktureras enligt gällande taxa.
Vad ansvarar jag som hyresgäst för?
Eftersom ingen personal är på plats är du som hyresgäst själv ansvarig för säkerheten. Vid olyckshändelse ska uppsatta larmrutiner följas. Eventuella skador vållade av hyresgästen regleras enligt skadeståndsrättsliga regler.
Den som bokat lokal eller kvitterat ut nyckel är ansvarig ledare och ansvarar för att:
- alla dörrar och fönster är stängda och låsta efter varje hyrestillfälle
- allt material är undanplockat
- lyset är släckt
- lokalen ska hållas fri från skräp och där det finns sopsortering ska den användas.
- komma först och gå sist för att se till att ordningen efterlevs.
Tänk på att:
- Alla måste duscha kroppen utan kläder med tvål och tvätta håret innan de går i vattnet.
- Ni har tillgång till anläggningen den tid ni hyr, och då ska förberedelse och städning rymmas inom den hyrda tiden. Överskrids tiden faktureras det.
- Inga glasflaskor får förekomma i lokalerna. Ytterdörren ska vara låst under pågående aktivitet.
Vilka ordningsregler finns det?
Du som hyresgäst har skyldighet att inför hyrestillfället informera dig om:
- var utrymningsvägar, brandskyddsutrustning och hjärtstartare finns
- var städutrustning förvaras och sopor töms
- var lampor, bastu och bubbelpool slås av och på
- var deltagarantalet (statistiken) noteras.
Anläggningen ska lämnas låst och i städat skick vilket innebär att:
- använt material återställs på ursprunglig plats
- avspolning av duschutrymmen och simhall
- plocka skräp och torka spill i omklädningsrum och övriga utrymmen samt byta soppåsar. Möjlighet finns att köpa städning.
Ej undanplockat material, nedskräpning, skadegörelse och falskt larm faktureras hyresgästen enligt gällande taxa. Hyrd tid gäller endast för den bokade verksamheten.
I lokalerna är det inte tillåtet att dricka alkohol, ta droger eller röka. Det är rökförbud utanför alla entréer. Det är inte tillåtet att ta med pälsdjur, parfym, nötter eller andra allergiframkallande ämnen. Du får heller inte ta med brandfarliga produkter in i lokalerna.
Utrymningsvägar får inte blockeras. Notera var nödutgångar och släckutrustning finns i lokalen, för din egen säkerhet.
Max 150 personer får vistas i badhusen.
Är lokalen tillgänlighetsanpassad?
I tillgänlighetsdatabasen kan du läsa om hur lokalen är tillgänglighetsanpassad. Du söker på Hudiksvalls kommun.
Läs mer i Tillgänlighetsdatabasen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.